woensdag 22 januari 2020

Van Greymouth naar Wellington

29-01 Tussenstop onderweg naar Picton

Dag 29 van onze reis was een echte reisdag. Na een ontbijt in Greymouth zijn we voor een rit van ongeveer 350 kilometer naar Picton vertrokken. 's Avonds om kwart voor zeven vertrok de boot naar Wellington en we moesten ons een paar uur voor vertrek al melden in Picton. Eerst een vrij saaie rit vanuit Greymouth die geleidelijk over gaat in een mooie bergachtige omgeving. We kwamen langs een paar plekken die we eerder hebben bezocht, Bullers Gorge en Nelson Lakes National park. Hierboven een foto van de enige tussenstop op deze route.

29-10 EcoWorld Aquarium tuatara

We waren ruim op tijd in Picton en hadden nog een paar uur tijd voordat we ons bij de boot moesten melden. We zagen dat er een EcoWorld Aquarium & Wildlife Rehabilitation Centre was. Dat klonk verantwoord en modern, maar was dat allerminst. Een buitengewoon treurige tentoonstelling van dieren in een weinig opwindende omgeving. Het interessantste vond ik toch wel de reptielen. Boven een Australische wateragame, mooi beest, maar komt in het wild niet voor in Nieuw-Zeeland. Beneden een brughagedis die hier een tuatara wordt genoemd. Deze reptielen komen uitsluitend in Nieuw-Zeeland voor.

29-09 EcoWorld Aquarium tuatara

We zijn daarna nog gaan tanken en toen in de rij gaan staan voor de boot. In de auto hebben we een aflevering van Moltalk gekeken en een documentaire die vanwege de 98ste verjaardag van Betty White op Netflix was verschenen.

29-19 Eend29-20 Australische slobeend

In de haven zwommen een aantal eenden rond die ik met mijn Nieuw-Zeelandse vogelgids niet heb kunnen identificeren.

29-41 Overtocht Picton - Wellington

Met de overtocht naar Wellington op het Noordereiland kwam het einde van de reis langzaam in zicht. Maar we hadden nog wel een aantal mooie dagen op het Noordereiland voor de boeg en daarna ook nog een dagje Singapore.

29-36 Overtocht Picton - Wellington stormvogels

Tijdens de overtocht vlogen er veel stormvogeltjes rond de boot.

29-25 Overtocht Picton - Wellington29-21 Overtocht Picton - Wellington

Het was al donker toen we in Wellington aankwamen om 10 uur 's avonds. We zijn meteen naar het James Cook hotel gereden voor de overnachting. We bleven deze keer maar één nacht in Wellington. De volgende ochtend zijn we na een ontbijt in The Lido Café in Wellington meteen weer op pad gegaan.